Guías Docentes Electrónicas
1. DATOS GENERALES
Asignatura:
INGLÉS AVANZADO II
Código:
66024
Tipología:
OBLIGATORIA
Créditos ECTS:
6
Grado:
367 - GRADO EN ESTUDIOS INGLESES
Curso académico:
2021-22
Centro:
2 - FACULTAD DE LETRAS DE CIUDAD REAL
Grupo(s):
25 
Curso:
3
Duración:
Primer cuatrimestre
Lengua principal de impartición:
Inglés
Segunda lengua:
Español
Uso docente de otras lenguas:
English Friendly:
N
Página web:
Bilingüe:
N
Profesor: ALEJANDRO DE LA CRUZ TAPIADOR - Grupo(s): 25 
Edificio/Despacho
Departamento
Teléfono
Correo electrónico
Horario de tutoría
FILOLOGÍA MODERNA
Alejandro.delaCruz@uclm.es

Profesor: FRANCISCO JAVIER MINAYA GÓMEZ - Grupo(s): 25 
Edificio/Despacho
Departamento
Teléfono
Correo electrónico
Horario de tutoría
Facultad de Letras 211
FILOLOGÍA MODERNA
francisco.minaya@uclm.es

Profesor: JAVIER SUAREZ LOPEZ - Grupo(s): 25 
Edificio/Despacho
Departamento
Teléfono
Correo electrónico
Horario de tutoría
FILOLOGÍA MODERNA
noprofesor1@uclm.es

Profesor: JAVIER SUAREZ LOPEZ - Grupo(s): 25 
Edificio/Despacho
Departamento
Teléfono
Correo electrónico
Horario de tutoría
Facultad de Letras (203)
FILOLOGÍA MODERNA
javier.suarezlopez@uclm.es
Se anunciará a principios de curso

2. REQUISITOS PREVIOS

Students must have passed Advanced English I to pass the subject

3. JUSTIFICACIÓN EN EL PLAN DE ESTUDIOS, RELACIÓN CON OTRAS ASIGNATURAS Y CON LA PROFESIÓN

The course develops the contents of the Field of Practical English Language within the Module English Language and Linguistics from the Degree in English Studies and develops contents from the Area of English Philology. It does not have a professional character.

For a detailed relation of this course with other subjects of in the Degree in English Studies, the corresponding 'Memoria de Grado' may be consulted.


4. COMPETENCIAS DE LA TITULACIÓN QUE LA ASIGNATURA CONTRIBUYE A ALCANZAR
Competencias propias de la asignatura
Código Descripción
D-1 Dominio instrumental de la lengua inglesa.
D-2 Conocimiento de la gramática del inglés.
E-2 Capacidad de comunicación y perlocutiva.
I-2 Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica.
P-1 Capacidad de comunicación oral y escrita en lengua inglesa.
P-5 Capacidad para elaborar textos de diferente tipo.
S-3 Capacidad crítica y autocrítica.
S-5 Capacidad para generar nuevas ideas (creatividad).
5. OBJETIVOS O RESULTADOS DE APRENDIZAJE ESPERADOS
Resultados de aprendizaje propios de la asignatura
Descripción
Comprender cualquier tipo de lengua hablada, tanto en conversaciones en vivo como en discursos retransmitidos.
Presentar descripciones o argumentos de forma clara y fluida y con un estilo que es adecuado al contexto y con una estructura lógica y eficaz.
Tomar parte sin esfuerzo en cualquier conversación o debate y conocer bien modismos, frases hechas y expresiones coloquiales. Expresarse con fluidez y transmitir matices sutiles de sentido con precisión.
Escribir textos claros y fluidos en un estilo apropiado. Escribir cartas, informes o artículos complejos que presentan argumentos con una estructura lógica y eficaz, así como resúmenes y reseñas de obras profesionales o literarias.
Leer con facilidad prácticamente todas las formas de lengua escrita, incluyendo textos abstractos estructural o lingüísticamente complejos.
Resultados adicionales
No se han establecido.
6. TEMARIO
  • Tema 1: Unit 8 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 2: Unit 9 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 3: Unit 10 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 4: Unit 11 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 5: Unit 12 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 6: Unit 13 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 7: Unit 14 (Coursebook & Exam Maximiser)
COMENTARIOS ADICIONALES SOBRE EL TEMARIO

COMPULSORY TEXTBOOK: 

9781447907046

9781447907060

Gold Advanced Coursebook

Gold Advanced Exam Maximiser with Key

Additionaly, the following grammar book is highly recommended for extra grammar practice:

MyGrammarLab Advanced with Key and MyLab Pack C1/C2. ISBN: 978-1-4082-9911-1.

IMPORTANT: The students will have to prepare independently the units from MyGrammarLab Advanced with Key which will be duly indicated by the course teachers at the beginning of term through Moodle. Students must be fully aware that such units--complementing the course grammar syllabus--will also be part of the final exams of the subject.

NB: The syllabus and its temporal sequencing may be subject to changes due to teaching needs aimed at improving the teaching-and-learning practice of the course or because of unexpected external circumstances.


7. ACTIVIDADES O BLOQUES DE ACTIVIDAD Y METODOLOGÍA
Actividad formativa Metodología Competencias relacionadas (para títulos anteriores a RD 822/2021) ECTS Horas Ev Ob Descripción
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL] Combinación de métodos D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 0.56 14 S N Presentation of theoretical aspects in class
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL] Resolución de ejercicios y problemas D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 1.72 43 S N Practical activities in the classroom
Otra actividad presencial [PRESENCIAL] Pruebas de evaluación D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 0.12 3 S N 2 in-class compositions and video
Prueba final [PRESENCIAL] Pruebas de evaluación D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 S-6 0 0 S S Final Exam
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA] Resolución de ejercicios y problemas D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 1.2 30 S N Work on final presentation
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA] Trabajo autónomo D-1 D-2 E-2 I-2 P-1 P-5 S-3 S-5 2.4 60 S N Personal study time, both daily and for the final exam
Total: 6 150
Créditos totales de trabajo presencial: 2.4 Horas totales de trabajo presencial: 60
Créditos totales de trabajo autónomo: 3.6 Horas totales de trabajo autónomo: 90

Ev: Actividad formativa evaluable
Ob: Actividad formativa de superación obligatoria (Será imprescindible su superación tanto en evaluación continua como no continua)

8. CRITERIOS DE EVALUACIÓN Y VALORACIONES
Sistema de evaluación Evaluacion continua Evaluación no continua * Descripción
Otro sistema de evaluación 30.00% 30.00% (Continuous assessment): Two in-class compositions and a class presentation (10% of the mark each)

(Non-continuous assessment): Three video presentations on topics suggested by the teachers and recorded by the students (10% of the mark each)
Prueba final 70.00% 70.00% Final Exam
Total: 100.00% 100.00%  
* En Evaluación no continua se deben definir los porcentajes de evaluación según lo dispuesto en el art. 4 del Reglamento de Evaluación del Estudiante de la UCLM, que establece que debe facilitarse a los estudiantes que no puedan asistir regularmente a las actividades formativas presenciales la superación de la asignatura, teniendo derecho (art. 12.2) a ser calificado globalmente, en 2 convocatorias anuales por asignatura, una ordinaria y otra extraordinaria (evaluándose el 100% de las competencias).

Criterios de evaluación de la convocatoria ordinaria:
  • Evaluación continua:
    Continuous assessment will consist of two in-class compositions and a presentation that will be done in class on dates that will be duly announced during the term, as well as of the final exam, which must be passed so that the mark for the in-class compositions and video may be considered as part of the final mark for the subject (30% final mark).
    If in-person classes are cancelled, then the two compositions and video will be substituted by three video presentations on topics set by the teachers and then recorded by the students at home to be assessed by the teachers. These there videos will amount to 30% of the final mark.

    FINAL EXAM (70%): Students must obtain at least 40% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who obtain such mark in the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed with at least 40% and the final mark be at least 5/10. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts. Those passing the written section and failing the oral interview in January will have to retake the written exam and the oral interview again in June.

    If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
  • Evaluación no continua:
    In non-continuous assessment, the two in-class compositions and class video presentation will be substituted by three video presentations on topics suggested by the teachers which have to be handed in on the day of the final exam at the latest. (30% of the final mark)

    FINAL EXAM (70%): Students must obtain at least 40% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately . In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed with at least 40% and the final mark be at least 5/10. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts. Those passing the written section and failing the oral interview in January will have to retake the written exam and the oral interview again in June.

    If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.

Particularidades de la convocatoria extraordinaria:
Final exam amounting to 100% of the final mark. The two in-class compositions and video presentation will not be retaken.

Students must obtain at least 40% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the Written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed with at least 40% and the final mark be at least 5/10. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts.

If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
Particularidades de la convocatoria especial de finalización:
Final exam amounting to 100% of the final mark, The two in-class compositions and video presentation will not be retaken.

Students must obtain at least 40% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the Written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed with at least 40% and the final mark be at least 5/10. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts.

If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
9. SECUENCIA DE TRABAJO, CALENDARIO, HITOS IMPORTANTES E INVERSIÓN TEMPORAL
No asignables a temas
Horas Suma horas
Otra actividad presencial [PRESENCIAL][Pruebas de evaluación] 3

Tema 1 (de 7): Unit 8 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 26:
Inicio del tema: 13-09-2021 Fin del tema: 24-09-2021
Grupo 25:
Inicio del tema: 13-09-2021 Fin del tema: 24-09-2021
Comentario: The dates for each of the seven Units of the syllabus will depend on the progress of each group

Tema 2 (de 7): Unit 9 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 25:
Inicio del tema: 27-09-2021 Fin del tema: 08-10-2021
Grupo 26:
Inicio del tema: 27-09-2021 Fin del tema: 08-10-2021

Tema 3 (de 7): Unit 10 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 25:
Inicio del tema: 11-10-2021 Fin del tema: 22-10-2021
Grupo 26:
Inicio del tema: 11-10-2021 Fin del tema: 22-10-2021

Tema 4 (de 7): Unit 11 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 25:
Inicio del tema: 25-10-2021 Fin del tema: 05-11-2021
Grupo 26:
Inicio del tema: 25-10-2021 Fin del tema: 05-11-2021

Tema 5 (de 7): Unit 12 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 25:
Inicio del tema: 08-11-2021 Fin del tema: 26-11-2021
Grupo 26:
Inicio del tema: 08-11-2021 Fin del tema: 26-11-2021

Tema 6 (de 7): Unit 13 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 10
Grupo 25:
Inicio del tema: 26-11-2021 Fin del tema: 29-11-2021
Grupo 26:
Inicio del tema: 26-11-2021 Fin del tema: 29-11-2021

Tema 7 (de 7): Unit 14 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 7
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 10
Grupo 25:
Inicio del tema: 30-11-2021 Fin del tema: 30-11-2010
Grupo 26:
Inicio del tema: 09-12-2021 Fin del tema: 17-12-2021

Actividad global
Actividades formativas Suma horas
10. BIBLIOGRAFÍA, RECURSOS
Autor/es Título Libro/Revista Población Editorial ISBN Año Descripción Enlace Web Catálogo biblioteca
 
Collins Cobuild english dictionary for advanced learners. Glasgow HarperCollins 0-00-710201-1 2001 Ficha de la biblioteca
Burgess, Sally & and Thomas, Amanda GOLD Advanced Coursebook Harlow Pearson 9781447907046 2014 Compulsory coursebook  
Edwards, Lynda & Newbrook, Jacky Gold Advanced Exam Maximiser with Key Harlow Pearson 9781447907060 2014 Compulsory coursebook  
Foley, M. & D.Hall MyGrammarLab Advanced with Key and MyLab Pack C1/C2 Harlow Pearson 9781408299111 2012 Recommended Grammar Book for extra practice  
GRAVER, B.D. Advanced English Practice Oxford Oxford University Press 0-19-432181-9 1999 Ficha de la biblioteca
HEATON, B. Practise your Phrasal Verbs Harlow Longman 0-582-09667-7 1995 Ficha de la biblioteca
HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English, 3rd edition Cambridge Cambridge University Press 978-1-107-69989-2 2013 Ficha de la biblioteca
Hornby, Albert Sydney Oxford advanced learner's dictionary of current english / Oxford Oxford University Press, 978-0-19-479902-7 2015 Ficha de la biblioteca
McCARTHY, M. & F. O'DELL English Vocabulary in Use: Advanced Cambridge Cambridge University Press 0-521-65397-5 2003 Ficha de la biblioteca
QUIRK, R. el al. A University Grammar of English New Delhi Pearson 978-81-775-8750-0 2012 Ficha de la biblioteca
SWAN, M. Practical English Usage, 3rd. edition Oxford Oxford University Press 978-0-19-442098-3 2003 Ficha de la biblioteca
TURTON, N.D. & J.B. HEATON Longman Dictionary of Common Errors [Dictionary + Workbook] Harlow Longman 0-582-23752-1 1996  



Web mantenido y actualizado por el Servicio de informática