Guías Docentes Electrónicas
1. DATOS GENERALES
Asignatura:
INGLÉS AVANZADO II
Código:
66024
Tipología:
OBLIGATORIA
Créditos ECTS:
6
Grado:
367 - GRADO EN ESTUDIOS INGLESES
Curso académico:
2019-20
Centro:
2 - FACULTAD DE LETRAS (CR)
Grupo(s):
25 
Curso:
3
Duración:
Primer cuatrimestre
Lengua principal de impartición:
Inglés
Segunda lengua:
Español
Uso docente de otras lenguas:
English Friendly:
N
Página web:
Bilingüe:
N
Profesor: ANGEL MATEOS APARICIO MARTIN ALBO - Grupo(s): 25 
Edificio/Despacho
Departamento
Teléfono
Correo electrónico
Horario de tutoría
Facultad de Letras (despacho 217)
FILOLOGÍA MODERNA
6678
angel.mateos@uclm.es
Por determinar

2. REQUISITOS PREVIOS

Students must have passed Advanced English I to pass the subject

3. JUSTIFICACIÓN EN EL PLAN DE ESTUDIOS, RELACIÓN CON OTRAS ASIGNATURAS Y CON LA PROFESIÓN

The course develops the contents of the Field of Practical English Language within the Module English Language and Linguistics from the Degree in English Studies and develops contents from the Area of English Philology. It does not have a professional character.

For a detailed relation of this course with other subjects of in the Degree in English Studies, the corresponding 'Memoria de Grado' may be consulted.


4. COMPETENCIAS DE LA TITULACIÓN QUE LA ASIGNATURA CONTRIBUYE A ALCANZAR
Competencias propias de la asignatura
Código Descripción
D-1 Dominio instrumental de la lengua inglesa.
D-2 Conocimiento de la gramática del inglés.
E-2 Capacidad de comunicación y perlocutiva.
I-2 Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica.
P-1 Capacidad de comunicación oral y escrita en lengua inglesa.
P-5 Capacidad para elaborar textos de diferente tipo.
S-3 Capacidad crítica y autocrítica.
S-5 Capacidad para generar nuevas ideas (creatividad).
S-6 Resolución de problemas.
5. OBJETIVOS O RESULTADOS DE APRENDIZAJE ESPERADOS
Resultados de aprendizaje propios de la asignatura
Descripción
Comprender cualquier tipo de lengua hablada, tanto en conversaciones en vivo como en discursos retransmitidos.
Escribir textos claros y fluidos en un estilo apropiado. Escribir cartas, informes o artículos complejos que presentan argumentos con una estructura lógica y eficaz, así como resúmenes y reseñas de obras profesionales o literarias.
Leer con facilidad prácticamente todas las formas de lengua escrita, incluyendo textos abstractos estructural o lingüísticamente complejos.
Presentar descripciones o argumentos de forma clara y fluida y con un estilo que es adecuado al contexto y con una estructura lógica y eficaz.
Tomar parte sin esfuerzo en cualquier conversación o debate y conocer bien modismos, frases hechas y expresiones coloquiales. Expresarse con fluidez y transmitir matices sutiles de sentido con precisión.
Resultados adicionales
No se han establecido.
6. TEMARIO
  • Tema 1: Unit 8 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 2: Unit 9 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 3: Unit 10 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 4: Unit 11 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 5: Unit 12 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 6: Unit 13 (Coursebook & Exam Maximiser)
  • Tema 7: Unit 14 (Coursebook & Exam Maximiser)
COMENTARIOS ADICIONALES SOBRE EL TEMARIO

COMPULSORY TEXTBOOK: 

9781447907046

9781447907060

Gold Advanced Coursebook

Gold Advanced Exam Maximiser with Key

Additionaly, the following grammar book is highly recommended for extra grammar practice:

MyGrammarLab Advanced with Key and MyLab Pack C1/C2. ISBN: 978-1-4082-9911-1.

IMPORTANT: The students will have to prepare independently the units from MyGrammarLab Advanced with Key which will be duly indicated by the course teachers at the beginning of term through Moodle. Students must be fully aware that such units--complementing the course grammar syllabus--will also be part of the final exams of the subject.

NB: The syllabus and its temporal sequencing may be subject to changes due to teaching needs aimed at improving the teaching-and-learning practice of the course or because of unexpected external circumstances.


7. ACTIVIDADES O BLOQUES DE ACTIVIDAD Y METODOLOGÍA
Actividad formativa Metodología Competencias relacionadas ECTS Horas Ev Ob Rec Descripción
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL] Combinación de métodos P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 0.56 14 S S N Presentation of theoretical aspects in class
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL] Resolución de ejercicios y problemas P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 1.6 40 S S N Practical activities in the classroom
Otra actividad presencial [PRESENCIAL] Pruebas de evaluación P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 0.12 3 S S N 3 in-class compositions
Prueba final [PRESENCIAL] Pruebas de evaluación P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 0.12 3 S S S Final Exam
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA] Resolución de ejercicios y problemas P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 1.2 30 S S N Homework
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA] Trabajo autónomo P-5 P-1 S-6 I-2 D-2 S-3 D-1 E-2 S-5 2.4 60 S S N Personal study time, both daily and for the final exam
Total: 6 150
Créditos totales de trabajo presencial: 2.4 Horas totales de trabajo presencial: 60
Créditos totales de trabajo autónomo: 3.6 Horas totales de trabajo autónomo: 90
Ev: Actividad formativa evaluable
Ob: Actividad formativa de superación obligatoria
Rec: Actividad formativa recuperable
8. CRITERIOS DE EVALUACIÓN Y VALORACIONES
  Valoraciones  
Sistema de evaluación Estudiante presencial Estud. semipres. Descripción
Prueba final 70.00% 0.00% Final Exam
Otro sistema de evaluación 30.00% 0.00% Two in-class compositions and a class presentation (10% of the mark each)
Total: 100.00% 0.00%  

Criterios de evaluación de la convocatoria ordinaria:
Students must obtain at least 50% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts. Those passing the written section and failing the oral interview in January will have to retake the written exam and the oral interview again in June.

All three in-class compositions will be done in class on dates that will be duly announced in advance during the term. The final exam must be passed so that the mark for the three in-class compositions may be considered as part of the final mark for the subject.

If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
Particularidades de la convocatoria extraordinaria:
Final exam amounting to 100% of the final mark The three in-class compositions will not be retaken.

Students must obtain at least 50% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the Written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts.

If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
Particularidades de la convocatoria especial de finalización:
Final exam amounting to 100% of the final mark The three in-class compositions will not be retaken.

Students must obtain at least 50% of the points in each of the sections to pass the exam as a whole. The exam has got 3 parts: Written Exam, including Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition); and Oral Exam (Part 3). Only those students who pass the written exam (Listening+Use of English+Composition) will be entitled to take the oral interview, which is also part of the exam of the subject. In order to pass the Written exam, both Part 1 (Listening+Use of English+Reading) and Part 2 (Composition) must be passed separately. In order to pass the subject as a whole, both the written and the oral papers must be passed. The assessment includes the written and the oral papers, all of which are parts of the exam and will be taken during the time period allotted in the official exam timetable. Students are reminded that they need to be available for all exam parts.

If a Pass in Advanced English II is not compatible with a Fail in Advanced English I, Advanced English II's Pass mark will be maintained during the same academic year on condition that Advanced English I is passed during the same academic year.
9. SECUENCIA DE TRABAJO, CALENDARIO, HITOS IMPORTANTES E INVERSIÓN TEMPORAL
No asignables a temas
Horas Suma horas

Tema 1 (de 7): Unit 8 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 25:
Inicio del tema: 11/09/2018 Fin del tema:
Grupo 26:
Inicio del tema: 25/01/2019 Fin del tema: 05/02/2019
Comentario: The dates for each of the seven Units of the syllabus will depend on the progress of each group

Tema 2 (de 7): Unit 9 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 26:
Inicio del tema: 08/02/2019 Fin del tema: 19/02/2019

Tema 3 (de 7): Unit 10 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Otra actividad presencial [PRESENCIAL][Pruebas de evaluación] 1
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 26:
Inicio del tema: 22/02/2019 Fin del tema: 04/03/2019

Tema 4 (de 7): Unit 11 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 26:
Inicio del tema: 07/03/2019 Fin del tema: 18/03/2019

Tema 5 (de 7): Unit 12 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Otra actividad presencial [PRESENCIAL][Pruebas de evaluación] 1
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 4
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 8
Grupo 26:
Inicio del tema: 22/03/2019 Fin del tema: 01/04/2019

Tema 6 (de 7): Unit 13 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 10
Grupo 26:
Inicio del tema: 04/04/2019 Fin del tema: 22/04/2019

Tema 7 (de 7): Unit 14 (Coursebook & Exam Maximiser)
Actividades formativas Horas
Enseñanza presencial (Teoría) [PRESENCIAL][Combinación de métodos] 2
Enseñanza presencial (Prácticas) [PRESENCIAL][Resolución de ejercicios y problemas] 6
Otra actividad presencial [PRESENCIAL][Pruebas de evaluación] 1
Prueba final [PRESENCIAL][Pruebas de evaluación] 3
Elaboración de informes o trabajos [AUTÓNOMA][Resolución de ejercicios y problemas] 5
Estudio o preparación de pruebas [AUTÓNOMA][Trabajo autónomo] 10
Grupo 25:
Inicio del tema: Fin del tema: 21/12/2018
Grupo 26:
Inicio del tema: 25/04/2019 Fin del tema: 13/05/2019

Actividad global
Actividades formativas Suma horas
10. BIBLIOGRAFÍA, RECURSOS
Autor/es Título Libro/Revista Población Editorial ISBN Año Descripción Enlace Web Catálogo biblioteca
Collins Cobuild english dictionary for advanced learners. Glasgow HarperCollins 0-00-710201-1 2001 Ficha de la biblioteca
Burgess, Sally & and Thomas, Amanda GOLD Advanced Coursebook Harlow Pearson 9781447907046 2014 Compulsory coursebook  
Edwards, Lynda & Newbrook, Jacky Gold Advanced Exam Maximiser with Key Harlow Pearson 9781447907060 2014 Compulsory coursebook  
Foley, M. & D.Hall MyGrammarLab Advanced with Key and MyLab Pack C1/C2 Harlow Pearson 9781408299111 2012 Recommended Grammar Book for extra practice  
GRAVER, B.D. Advanced English Practice Oxford Oxford University Press 0-19-432181-9 1999 Ficha de la biblioteca
HEATON, B. Practise your Phrasal Verbs Harlow Longman 0-582-09667-7 1995 Ficha de la biblioteca
HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English, 3rd edition Cambridge Cambridge University Press 978-1-107-69989-2 2013 Ficha de la biblioteca
Hornby, Albert Sydney Oxford advanced learner's dictionary of current english / Oxford Oxford University Press, 978-0-19-479902-7 2015 Ficha de la biblioteca
McCARTHY, M. & F. O'DELL English Vocabulary in Use: Advanced Cambridge Cambridge University Press 0-521-65397-5 2003 Ficha de la biblioteca
QUIRK, R. el al. A University Grammar of English New Delhi Pearson 978-81-775-8750-0 2012 Ficha de la biblioteca
SWAN, M. Practical English Usage, 3rd. edition Oxford Oxford University Press 978-0-19-442098-3 2003 Ficha de la biblioteca
TURTON, N.D. & J.B. HEATON Longman Dictionary of Common Errors [Dictionary + Workbook] Harlow Longman 0-582-23752-1 1996  



Web mantenido y actualizado por el Servicio de informática